David Jost - manažer kapely, který se hlasitě vyjadřuje

1. srpna 2008 v 13:06 | BillundTom |  Interviews
Talent, tvrdá práce a štěstí - co se potřebuje, abyste se dostali na vrchol? Producent Tokio Hotel, David Jost, to ví!

Je producent, textař a manažer Tokio Hotel. David Jost objevil kapelu z Magdeburku a postavil k mezinárodnímu úspěchu. Kreativní Hamburčan je workholik, jeho kalendář s termíny je téměř plný. Nicméně si 35letý udělal čas na exkluzivní rozhovor pro Yam! Prozradil nám, co musí mít hvězda, aby měla trvalý úspěch a proč se často počítá s více než talentem…

Co musí přinést hvězda?
David
: Potenciál! Musí mít především emocionální potenciál a kromě toho velmi velkou sílu. Pokud má talent a touhu koncentrované na vysoké úrovni, má velmi velké šance, že se dříve či později prosadí.

Může se to také podařit, když se má jenom jedna z těchto dvou vlastnosti?
David:
Ano, ale musí ji mít obzvláště silnou. Pokud je pouze talent a ne moc velkou touhu rozhodnout se, musí mít štěstí a být obklopen lidmi, kteří ho dovedou k úspěchu. Dokonce i na druhou stranu to může fungovat. Někdo má spíše průměrný talent, ale stálá šance na úspěch je enormní silná vůle a inteligence.

Existuje nějaký dobrý příklad?
David:
Madonna! Skutečně tak vynikající zpěvačka vlastně není, ale zato je velmi inteligentní. Drží se ve světové špičce přes 20 let. To nemá nic společného se štěstím. Nikdo nemá tak dlouhotrvající štěstí. Nic neponechává náhodě. Ačkoliv stojí Madonna na podiu, patří k největším tahounům hudební branže.

A co se ještě potřebuje k trvalému úspěchu?
David:
Důležitá vlastnost, která se také spojuje, je ochota obětovat se v zájmu dosažení svého cíle. Pro velký a dlouhotrvající úspěch se musí téměř vždycky dostat oběť. To neplatí jenom pro hudební branži. Musí se mít už neuvěřitelné množství štěstí a talentu, aby se bez obětavosti držel krok.

Při čem rozpoznáš talent?
David:
To nelze říct tak paušálně. Většina talentu je patrných. Já spoléhám hlavně na můj dobrý pocit.

A jaký jsi měl pocit, když jsi poprvé viděl Tokio Hotel?
David:
Byl jsem úplně mimo (směje se). Stalo se to nečekaně. V té době jsem měl v úmyslu vlastně něco úplně jiného, ale okamžitě jsem na to zapomněl, když kdy kluky poprvé uviděl a uslyšel. Bill mě tehdy 13 a mě a mé kamarády uchvátil, když tehdy prezentoval živé ukázky v jejich malé zkušebně v Magdeburku. Pak jsme klukům po pár hodinách řekl, že je bereme a oni celou dobu jenom křičeli "Ano" a "Strike". (šklebí se)

Věděl jsi, že Tokio Hotel budou tak mezinárodně úspěšní?
David:
Ne, jistěže ne. Ale byl jsem přesvědčen, že v Německu se dostanou vysoko. Na to bych vsadil celý hudební průmysl. Ale bylo by už arogantní, když by se očekával mezinárodní úspěch.

Jaký je recept na úspěch Tokio Hotel?
David:
Hudební trh je plný umělců, kteří běží úspěšně pouze tehdy, když všichni říkají přesně, co je zapotřebí udělat přesně a pečlivě. Kdežto TH jsou pravý opak.

Do jaké míry?
David:
Když je Billovi něco proti jeho vůli, neudělá to. Bill potřebuje na to, co dělá, být zcela přesvědčen a pak to je opravdu tak dobré, jak to jen může být. Už jako malý kluk přesně věděl, co chce a zejména to, co nechce. Lidi to cítí. Kromě toho je sám o sobě hodně emocionální. Takový frontman se najde v Německu pouze jeden za několik desetiletí. Hvězdný potenciál této kapely je tak velký. Dokonce i když bych úplný idiot, nechtěl bych narazit s touhle věcí do zdi (směje se).

Textař nebo manažer - co tě víc baví?
David:
Psaní songů je samozřejmě zábavnější. Ale manažer je také kreativní a různorodá práce. Mám štěstí, že pracuju pro kapelu, v které věřím a která mě každý den nakopne. Pokud by to tak nebylo, nemohl bych dělat tuto práci.

Začal jsi už s Tokio Hotel pracovat na třetím albu?
David:
Se psaním songů jsme začali. Bill je právě na vrcholu kreativity a neustále přichází s novým nápady.

Jaký je ten nejlepší song, který si kdy složil?
David:
Den jsem ještě nenapsal. To teprve přijde (směje se).
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama