Tokio Hotel dobývají svět!

28. července 2008 v 19:49 | BillundTom |  Interviews
V únoru 2008 bylo město New York obleženo křičícími dívkami a to mohlo znamenat pouze jednu věc - další klučičí kapela ve městě. Tentokrát tu ale bylo celé něco jinak - všechny slogany a vyznání lásky na trikách a plakátech nebyly anglicky, ale německy. Tak se taky zpívalo na Tokio Hotel vystoupení ve Fillmore NY klubu - legendárním koncertním místě, kde v minulosti byli i fanoušci takových velikánů jako jsou Led Zeppelin, Pink Floyd a Red Hot Chili Peppers.
Po dobytí Evropy jako bouře zamířila kapela na stranu - k překvapení všech - k dobytí Ameriky. Většinou byli nejdřív německá média spíše šokována než nadšena, nicméně co se dalo očekávat od takového fenoménu. Jak by to mohlo být, že čtyři mladí kluci - ve skutečnosti v nízkém věku - z města Magdeburg ve východním Německu - se stali ikonami mladé kultury, nebo dokonce sex symboly?
Vlasy jako dikobraz
Jejich vzhled zajisté hraje taky důležitou roli. Zpěvák, Bill, má vlasy jako dikobraz, namalované oči a obléká se do stylu punk, což mu dává vzhled jedné z manga postaviček. Kytarista Tom, Billovo identické dvojče, se spíše pohybuje kolem rasta dredů a hip-hopovém vzhledu. Fan fóra jsou většinou posednutá vzhledem bratrů stejně jako jejich muzikou.
Samozřejmě, že tu nikdy není úspěch bez peněz. Tokio Hotel společnost Universal je jedna z největších na hudební scéně a vydává značné provize do této mladé čtyřky přes webové stránky, veřejné kampaně a časopisy. Tohle ovšem není vysvětlení jejich úspěchu, hlavně když si řeknete, že jenom desetina všech artistů přináší nějaké výdělky své nahrávací společnosti. Propagace něčeho nového, jak vidíte, může vyvolat trochu risku - SonyBMG měla smlouvu s Tokio Hotel, ale rozhodli se od jejich smlouvy upustit v roce 2005.
Předávání informací
Dalším značným faktorem pro veřejnost je dnešní používání internetu a jeho stran jako je YouTube a MySpace, které rozšiřuje nové trendy. Je to klasická forma používaných společností, aby se překonaly mezinárodní bariéry, ale i ty jazykové. Tohle je fakt, který dělá Tokio Hotel tak překvapujícím - většina textů jejich písní je v němčině.
Před Tokio Hotel tu samozřejmě byly i jiné německé příběhy. Kraftwerk, například, jejiž píseň Autobahn, měla taktéž nějaký ten svobodný účel, Nina Hagen je stále velmi známá po USA, za její úžasná vystoupení, to stejně je i s Nenou, která se stala číslem dva v amerických hitparádách v 1983 se svou písní 99 Red Balloons. Or 90.let tu jsou Rammstein, kteří jsou nejpopulárnějším německým exportem. S jejich úžasnou show a drsnými texty.
Německé grafity v Římě
Tokio Hotel taky dokázali jiný a skvělý krok - udělali obrovský pokrok v zájmu o německý jazyk. "Němčina je sexy," řekli dvě fanynky na koncertě v New Yorku německému časopisu Focus. "Mladí Američani a Kanaďané se začali učit němčinu, aby líp rozuměli textům," říká Wolfram Hermann z Goethe-Institut v Bostonu. "Je to obrovská odpovědnost," potvrzuje kolegyně v Římě, Elisa Costa. V Itálii je o deset procent teenagerů mezi věkem 11 a 16, kteří začali navštěvovat německé kurzy. Ve Francii, podle informací v německém časopisu Spiegel to je dokonce o 25%. Na website stránce institutu v Itálii byla soutěž, kde se dalo vyhrát 100 Tokio Hotel koncertních lístků - za dva týdny 5000 lidí se toho zúčastnilo. Museli odpovědět na otázku v němčině. V římském podzemním grafity se objevili jména kapely a zprávy v němčině jako "Ich liebe dich" nebo "Du bist mein Engel".
Dalším jasným signálem kapely potenciálu je skutečnost, že trika, plakáty a biografie jsou dostupná na místech jako je Palermo nebo Istanbul, New York nebo Paříž. Tokio Hotel jsou jediná německá mladá kapela, která má velkou kariéru, narozdíl od Cinema Bizarre nebo Nevada Tan. To je důvod proč Goethe-Institut v Evropě a Severní Americe plánuje online kampaně a spolupráce s projekty obou škol a hodlají rozšířit německý jazyk.
Mladí, překvapující a sexy
Fanoušci u Fillmore NY koncertě zpívají společně "Wir häm unns toadgeliiebt" z Tokio Hotel německé písně od Love is Dead. Možná to nezní tak elegantně, jak Goethe Wafarer noční písen "In allen Wipfeln spürest du kaum einen Hauch" - možná tohle je důvod, proč kvalitní tisk a státní instituce se chytají Tokio Hotel. Může vůbec kapela s tak bizarními účesy a texty reprezentovat zemi, která by měla být novým exportem?
Odpověď je u fanoušků. Nejenom v Německu, ale všude fanoušci kempují několik dní v každém počasí a doufají, že dostanou ty nejlepší místa - ať je to Geneva, Tel Aviv nebo Moskva. Je to těžké, protože nadšení na Tokio Hotel je velké. Jedna věc je jistá - rozhodně představili světu nový obrázek na Německo - něco co je mladé, překvapující a sexy
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama